Dg 523
Es ist ein relativ leichtes konisches oktavisches
Didgeridoo gestimmt auf F2 -30 cent, ist also bezogen auf Kammerton
432 genau auf F2, so wie der erste Overblow auf Oktave F3 gestimmt.
Auch der zweite Overblow ist exakt auf C4, das F#4 weicht dann
etwa 30 cent ab.
Das Mundstück ist relativ breit mit 3-4-mm
etwas dünnerer Wandstärke, das ermöglicht ein rasches
Movement, ist aber fŸr Anfänger und Anfängerinnen vielleicht
ein wenig hinderlich. Durch einen hohe Resonanzwiderstand lassen
sich der Grundton und Overblows bis zur 4. Harmonischen sehr leicht
anspielen.
Das Design ist in geschliffener Rindenstruktur
rotbraun, kupferfarben mit schwarzem Eisenoxid kontrastiert, was
dem Didgeridoo einen Keramik ähnlichen Charakter gibt. Das
Didgeridoo ist innen gegen Feuchtigkeit mit Adler Legnopur beschichtet,
aussen mit farblosem Adler Soloplast geschützt, ein überlackierbarer
monomerer Zelluloselack.
Dg 523
It is a relatively light conical octave didgeridoo
tuned to F2 -30 cents, i.e. in relation to concert pitch 432 it
is tuned exactly to F2, just as the first overblow is tuned to
octave F3. The second overblow is also tuned exactly to C4, with
the F#4 deviating by about 30 cents.
The mouthpiece is relatively wide with a slightly
thinner wall thickness of 3-4 mm, which allows for quick movement,
but is perhaps a bit of a hindrance for beginners. The high resonance
resistance makes it very easy to play the fundamental and overblows
up to the 4th harmonic.
The design has a sanded bark structure in red-brown,
copper color contrasted with black iron oxide, which gives the
didgeridoo a ceramic-like character. The inside of the didgeridoo
is coated against moisture with Adler Legnopur, the outside is
protected with colorless Adler Soloplast, a paintable monomeric
cellulose lacquer.
Kammerton (concert pitch) 440: F2-30 (E to
F+10) / / F3-30 (-50 to 0) / C4-30(-20 to -50) / F# (+-0)
Kammerton (concert pitch) 432: F2 +-0 (E+30
to F+40) / / F3 +-0 (-20 to +30) / C4 +-0 (-40 to +20) / F# -30
|